HTML

utazas-koncertek-zene és megint csak utazás

Ebben a blogban utiélményeket olvashatsz. Különböző városokról tudhatsz meg bővebb információt. Hová érdemes menni, milyen tömegközlekedést éri meg használni? Mi mennyibe kerül? Melyik múzeumba juthatsz be olcsón vagy a sort kikerülve? A világ 1000 csodáinak történetéről ,keletkezéseiről,hozzájuk fűződő mondákról olvashatsz írásokat.Esetleg egy-egy nagyon jó koncertről írok majd vagy a mindennapokról... Persze mindenkitől kérek egy kis türelmet, mert egyelőre egyedül szerkesztem a blogot- és elég sok időbe telik egy-egy poszt megírása.

Friss topikok

www.lokoszt.blog.hu

PIK-Glasgow

2009.12.15. 09:00 doki.zsuzsa

A folyamatos angliai, írországi járattörlések idején nagy merészség pont abba az irányba elindulni, de aki bevállalós (vagy bolond) mint én, az megteszi.

Eredetileg az utunk Budapest- Liverpool- Dublin-Bristol-Budapest lett volna, de törölték a 2009.február 2-i Budapest- Liverpool járatot, így át kellett foglalnunk másra (persze csak halkan jegyezzem meg, hogy abban reménykedtünk, hogy mind a 4 desztinációt törlik, így eljuthattunk volna ingyen valami melegebb (Ibiza, Mallorca) tájra, de nem törölték "csak" az elsőt) Így február 7-től 10-ig tettünk egy látogatást Glasgowban. (Biztonságból vettünk jegyet 12-ére hazafelé)

T1-re 11:30 körül érkeztünk, tömeg nem volt, a stuttgarti és a wizz marosvásárhelyi gépe kivételével egyik sem késett. 12:10 felé átballagtunk a lányommal és a 3 napra "örökbefogadott" fiammal a biztonsági ellenörzésen. Az útlevélvizsgálatnál sem kellett sokat várni. Meglepődtem, mert a váróban, a kapu előtt rengetegen álltak és ültek. Volt egy hangos társaság, csak reménykedni tudtam benne, hogy a lutoni gépre várnak, de sajnos tévedtem. A gépünk 12:43-kor időben érkezett, a boardingot a hosszú feketehajú srác és a szőke lány időben kezdte. A géphez gyalogolni kellett, kb 3-4 percet várni kellett, hogy beszálljunk, mert a gép még nem volt kész a fogadásunkra :) Rengeteg idő elment azzal, hogy az utasok mind elfoglalják a helyüket, mivel csak az első ajtón szállhattunk be. A szokásos helyünkre ültünk, hátra. Sajnos a 15 fős angol társaság a hátunk mögé ült. 4 leányzó stewardess volt, cpt: Neil és Steven, LP: 90-95%. Minden hátráltató körülmény ellenére időben indultunk a kifutópálya felé, mikor a hangoskodó társaság egyik tagja rosszul lett. Hajtómű leállt, stewik vízért rohangáltak, barátok csomagokat hajígáltak, gyógyszer után kutatva. Egyszóval 3-4 percre káosz alakult ki a gépen. 10 perc fennforgás után a srác valamilyen szinten rendbejött, így folytathattuk utunkat a kifutópálya felé. A Paula nevezetű stewi annyira megtetszett az angol társaságnak,hogy akármikor elment mellettük, a srácok kértek tőle hol sört,hol ennivalót.. volt forgalma a kislánynak.:) Aztána  srácok az út felénél elkezdtek játszani, amikor elhaladt a wc-be egy leányzó, összedugták a fejüket, majd mikor kijött a hölgy a wc-ből egy szalvétára felírt számból megtudhatta, hanyasra értékelték őt a 10-es skálán a srácok. Volt nagy röhögés...

Fentről láthattuk,hogy valóban mennyire behavazódott Anglia, már amit engedtek látni a hófelhők :) Egyszer volt egy nagyobb turbolenciánk, vagy 10 métert zuhantunk (a gyomrom is), de a kapitány hamar úrrá lett a helyzeten. Már alig vártam hogy valaki szóljon a stewiknak, hogy már csak 10 perc. PIK-re időben érkeztünk, pár perccel hamarabb,ami egy fanfárt is megért :)

PIK egy kis repülőtér. Az érkező és az induló oldal egymás mellett van. Amikor megérkeztünk tábla mutatta merre menjünk a vonatállomás felé, de ha valaki busszal akar bemenni Glasgow-ba ,megteheti az x77-es -sel,irányonként Ł5,30-ért. Mi vonattal mentünk, az érkezési oldalnál jobbra fordultunk, el  a check-in pultok előtt, majd mozgólépcsővel fel az emeletre, át az automatikus kapun,végigsétálva a felüljárón jobbra le a mozgólépcsőn jutottunk a Glasgow felé tartó  peronhoz. A vonatok fél óránként közlekednek- s nem úgy mint itthon - minden mozdonyhoz jó sok kocsit csatolnak, így volt ülőhelyünk is. Jegyet a kalauznál kell venni, ha bemutatjuk a repülőjegyünket, féláron utazhatunk bármerre Skóciában.Így Glasgow-ba Ł6,40 helyett Ł3,20-ért (5-15 éves korú gyermek ennek a felét fizeti, vagyis Ł1,60-at irányonként). A vonatút Glasgow-ig 42 perc, de nem kell izgulni,mert a futóinformáció és a hangos is mindig közli hol járunk és mi lesz a következő állomás. A Central Station egy hatalmas épület, ha a peronoktól egyenesen elindulunk, elmegyünk a C.Hotel bejárata előtt, a Hope Street-re jutunk. A városbéli közlekedésben többféle napijeggyel utazhatunk. Két busztársaság (Arriva és First) millió busza szeli keresztül-kasul a várost. A first busznapijegye Ł3,20, gyermek Ł2, de ha együtt veszünk legalább egy felnőtt és 5-15 év közötti gyermek részére napijegyet,akkor a gyermeknek Ł1 a day busticket. A hetibuszjegy Ł13,20. A jegyeket a buszra felszállva, a sofőrtől kell kérni,majd a pontos összeget be kell dobni a buszvezető mellett elhelyeztett perselybe. Figyelem, PONTOS összeget kell előkészíteni, ugyanis egy sofőr sem ad vissza. A városban használatos további jegyekről,bérletekről  itt lehet tájékozódni:

Szólj hozzá!

Címkék: beszámoló ryanair low coast

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.