HTML

utazas-koncertek-zene és megint csak utazás

Ebben a blogban utiélményeket olvashatsz. Különböző városokról tudhatsz meg bővebb információt. Hová érdemes menni, milyen tömegközlekedést éri meg használni? Mi mennyibe kerül? Melyik múzeumba juthatsz be olcsón vagy a sort kikerülve? A világ 1000 csodáinak történetéről ,keletkezéseiről,hozzájuk fűződő mondákról olvashatsz írásokat.Esetleg egy-egy nagyon jó koncertről írok majd vagy a mindennapokról... Persze mindenkitől kérek egy kis türelmet, mert egyelőre egyedül szerkesztem a blogot- és elég sok időbe telik egy-egy poszt megírása.

Friss topikok

www.lokoszt.blog.hu

Miskolc-Bergamo-Sevilla-Cadiz-Tarifa-Tangier-másfél nap

2010.07.17. 22:53 doki.zsuzsa

Hajnal 05:50kor jött értem a kocsi, és levitt az állomásra- egyik vasutas jegyvizsgálóval mentem Pestre-igy nem kellett fizetnem a vonatjegyért. Aztán a fél kettes vonattal átmentem Pozsonyba, sokan voltak a vonaton. Pozsonyban szakadt az eső- megvettem a buszjegyet és 10perc alatt-mig a buszra vártam-szarrá áztam.

A reptérre kiérkezvén majd elakadt a lélegzetem, mivel én már elég régen szálltam fel Pozsonyból és meglepődtem,hogy milyen korszerű és szép lett a reptér.
Bevallom őszintén,nekem a régi sokkal jobban tetszett a maga családias hangulatával.
Megmértem hány kg a csomagom- 9.98 kg volt, tehát pont jó.
Elvittem egy övtáskát,abba pakoltam minden fontos dolgot- a ryanair-esek nem szólnak az övtáskáért, minden más kisszatyorért,retikülért szólnak,hogy csak 1 handbag-és rakjuk bele a nagyobb kézipogyóba.Az indulási részlegen nagy volt a tumultus,mivel elég sok gép indult majdnem azonos időben.

A repülési adatok:BTS-BGY  Ryanair  EI-DAV   LF:~90%   jegy ára:31,99€    30D szék

Az eredeti 18:25 helyett 38kor kezdték a boardingot,és rengetegen voltunk, 168an,egész pontosan.A cpt. neve homályba veszett,de magamban elneveztem a magyar "Bóna J. kapitány másának",mert annyi ökörséget összehordott az út során,hogy szinte az út végéig vigyorogtunk.a repülőút simán zajlott, bár helyenként nagy volt a turbolencia- a gyomrom liftezett rendesen. AZ út egyébként sima volt,a landolás gyönyörűen,simán 20:28kor, időben, annak ellenére,hogy 30 perces késéssel indultunk..Amikor leszálltunk, a cpt. megjegyezte,hogy aki vissza akar menni Pozsonyba,ki se szálljon,mert fordul vissza azonnal. Jegyet lehet venni nála. :-)

Landolás után megkerestem az én kis helyemet a BGY repterén, kint a szabadban- és elhelyezkedtem. érdekes volt,hogy bent kicserélték a fekete egyes széksorokat, korszerűbb,kettes üléses szürkékre , a feketék meg kikerültek a dohányzó részlegbe. Nagyon hosszú volt az éjszaka,de nem bántam, mert tudtam,hogy másnap délután 5körül már a kedvesem karjában leszek Marokkóban.
Lassan vánszorogtak a percek,de csak eljött a reggel 6óra és én igyekeztem át a biztonsági kapun,ahol Thomas- az ismerősöm nevetett amikor meglátott.. hát,te, többet vagy a levegőben mint a földön :-)- mondta mosolyogva és meg sem vizsgálta a tátyómat, mehettem egyenest a tranzitba.
Még másfél óra volt az indulásig, olvasással töltöttem el az időt. Aztán 06:25kor megkezdődött a boardingja a 07:00kor SVQ-ra induló gépnek.
a 16-os kapunál volt a boarding, össze vissza volt a kavarodás a portói gép utasaival- volt akik nem tudták értelmezni hogy melyik sorba álljanak be.
06:47kor bezáródott a repülőgép ajtaja,mindenki a fedélzeten volt, de csak nem indultunk,mert sokan voltak a légtérben.
még a 07:24kor landoló budapesti wizz járat érkezését is megvártuk, integettem is neki,mivel 3 ismerősöm is rajta volt a gépen,akikkel -ha minden jól megy- egy hét múlva találkozóm lesz -itt BGY repterén.

A repülés adatai:

BGY-SVQ    Ryanair    EI-DPE    LF:~55-60%    jegy ára :12€     27D

07:27kor el is indultunk,majd 30 perces késéssel.Sevilláig az út sima volt, bár,kicsit hosszú,ekkor már tudtam,hogy 09:30kor nem fogunk landolni.. előzetesen gondolkodtam azon,hogy megveszem 12€-ért a 10:05kor induló Sevilla-Fez járatra a jegyet,igy kikerülöm a buszocskázát és a hajókázást Tangierig,de igy utólag jól tettem,hogy nem vállaltam be a 35 perces átszálló időt. Éppen akkor zárták a FEZbe tartó gép ajtaját,amikor mi odagurultunk mellé

nem elég hogy késtünk,még lépcső sem volt azonnal, vártunk rá vagy 5percet,gyalogolni kellett 4 percen keresztül a terminálig,majd fel a másodikra, ahol a bitonsági ellenőrzés van.. egy kapu volt nyitva...  szóval még ha időben érkezünk sem biztos hogy elértem volna a FEZbe taró gépet
A reptérről az EA busz megy be a városba. a buszmegállóban (érkezési oldalon)100 ember várakozott. hát, nekem a 10:00kor induló EA-t el kellett hogy érjem,mert a központi buszpályaudvarig (jóesetben) 30 perc az út, és az sem tudtam hogy helyileg hol van,meg kellett keresem és még buszjegyet is kellett vennem a 11:00kor induló Cadizba tartó járatra. Igy -pofátlan módon-feltolakodtam a buszra, odaadtam 2,30€-t a jegyért a sofőrnek és leültem. mikor megtelt a busz- sokak bánatára a sofőr bezárta az ajtót és elindult. a vasútállomásnál tartottunk és már 10:26volt, onnan még 16-18 perc. elkezdtem számolni, ha ilyen tempóban haladunk,nem fogom elérni a buszt, akkor viszont, dugába dől minden,mivel nekem ki van számolva minden átszállás. csak egyszer is csúszok, nem érek le délután Tangierbe

gyors döntést követően, letolakodtam a Santa Justa pályaudvarnál a buszról és felcsattogtam az épületbe.beálltam a pénztárhoz. először sorszámot vettem,mert gőzöm nem volt hogy megy ez. 5 pénztár volt nyitva- háromnál sorszámozás volt, kettőnél nem. én vettem sorszámot is és beálltam egy nemsorszámos sorba. előttem sajnos egy öregember bénázott- aztán 10:53kor végre én is kézhez kaptam a jegyemet (12,85€). nem volt más hátra csak lemenni a 10-es vágányhoz és megvárni a 11kor Cadizba induló vonatot. Maga a szerelvény szép és tiszta volt. a jegyem helyjegyes volt, igy nem kellett aggódnom,hogy le fogok e tudni ülni,igazából nem szerettem volna az 1óra 48 perces utat végigállni. de nem voltak sokan a vonaton.még a telomat és a fényképezőaksit is fel tudtam tölteni,mert minden ülés mellett volt konnektor. a kijelzőn lehetett látni éppen hol vagyunk,mi lesz a következő állomás és hogy mennyi a vonat sebessége. Próbáltam aludni,de a bemondo hangja nem hagyott pihenni,igy elég lassan telt el az idő.12:45-re pontosan Cadiz állomására értünk. ( http://www.renfe.com/EN/viajeros/index.html -spanyol vasuttársaság honlapja )
Itt megálltam a nagy térkép előtt és próbáltam betájolni,merre is kell mennem a központi buszpályaudvarra, ahonnan indult a Comes busz Tarifába.Másfél órám volt az indulásig. A pályaudvar mellett ugyan állt néhány andalucia és Comes busz,és az összes megálló tábláját végigmustráltam ,de sehol nem láttam Tarifát .Tehát: a google-nak és a googlemaps-nak elhittem,hogy el kell mennem a 20 percnyi távolságra lévő buszpályaudvarra. idközben elmentem egy turista info mellett ahol kaptam térképet. de annyira nem volt rá szükségem,mert az agyamban tároltam a térképrészletet.

miután odaértem a buszokhoz,nem láttam sehol Comes buszt. Kis kóválygás után,egy ujságostól megkérdeztem,hogy honnan indul a busz Tarifába. Ő mosolygósan közölte,hogy a renfe pályaudvar mellől. Tehát:vissza kellett gyalogolnom a főpályaudvarra, 40fokos hőségben, gurulós bőrönddel.és már csak 30 percem volt az indulásig.nem kis léptekkel indultam vissza,beszaladtam a TI-ba és megkérdeztem az ott ülő hölgyet hogy biztosan a renfe mellől indul e a busz,megnyugtatott hogy igen. 10 percen keresztül "rohantam" a pályaudvarig vissza,majd a pénztárnál megvettem 8,75€-ért a jegyet,ami helyre szólt, a 15ös székre.még 5 perc és indul a busz. de nem indult.várni kellett vagy 15 percet rá. gondoltam, sebaj, Tarifába 15:30ra kell érkeznie a busznak és az én hajóm 17kor indul. a google map szerint nem nagy távolság a buszmegálló és a kikötő közötti távolság.a busz csigalassúsággal közlekedett, rengeteg helyen megállt és aki nem vette meg előre a jegyét,nem szállhatott fel. volt aki hoppon maradt a megállóban. végülis 16:06ra érkeztünk meg a buszmegállóba Tarifába,ahol érzékeny búcsút vettem az Algecirasban élő idős bácsikától,akivel végigbeszéltük az utat.   ( http://www.gotarifa.com/en/arrival/bus_schedule.html )( http://www.tgcomes.es/mapa.htm )

amikor leszálltam a buszról egy taxis megkérdezte,elvigyen e a portig, illedelmesen visszautasitottam,mekkora luxus lenne odáig taxival mennem.aztán a taxis megmutatta merre kell mennem, itt egyenesen az utca végéig, aztán balra,majd jobbra-de mutatja a tábla is.
 az utca 60°osan emelkedett, 50 km/h-s szembeszéllel egy km-t kellett gyalogolni,majd jobbra el 200métert, ahol is megláttam egy frs irodát és beszaladtam megvenni a jegyet a hajóra. utólag ez jó döntésnek számitott,mert a kikötői pénztárnál kigyózott a sor. ekkor 16:42volt.
gyorsan átvágtattam a másik oldalra és rohantam a kikötőbe.kb 300-400 métert kellett megtenni.Aztán sorbaálltam -elsőként- az EU-s passport kontrollnál, majd a többiek utánam- egy fecske csinált nyarat. elsőként szálltam fel a hajóra,de már voltak utasok fent, a kocsival utazók.gyorsan kitöltöttem a belépési nyilatkozatot és leültem a hátsómra. rossz döntés volt. ugyanis mindenki elkezdett sorakozni a passport controllos ablaknál.mire észbekaptam,200ember állt sorban, némelyiknél 5-6-7 útlevél.elvileg 35 perces az út, tudtam,hogy a kikötésig én nem fogok végezni.sajnos később is indultunk el, majdnem fél órával később,mert több mint 600an voltunk a fedélzeten. amikor elindultunk elkezdődött az útlevélellenőrzés- egy ember csinálta- ettől majdnem gutaütést kaptam.aztán meg nagy volt a kavarodás,mert hiába vitt egy ember 8 utlevelet vizsgálatra, a policeman (vagy kicsoda) mindenkit személyesen akart látni.és elkezdődött a kiabálás-futkorászás a hozzátartozók után,akik a hajó 100szegletében tartozkodtak.szóval: fejetlenség uralkodott az egész hajón.igazából akkor ijedtem meg, amikor 200 fejkendős nő beállt a sorba,ekkor kötöttünk ki. én meg pofátlanul megelőztem az összest, előre álltam és lepecsételtettem az útlevelemet. annyira siettem,hogy kifelé nem mutattam meg a policeman-nak az útlevelemet, az meg úgy rohant utánam,mert azt hitte nincs pecsét az útlevelemben.de aztán mikor meglátta,mosolygott és megkérdezte,várnak engem ? :-)  "naná, és már alig várom,hogy az illető karjaiban legyek!" és futottam ki a kikötő bejáratához.ahol a párom várt mosolyogva. másfél napos utazás után ,holtfáradtan landoltam a párom karjai közt.

http://www.frs.es/en/home-area/home.html - hajótársaság honlapja)  
 
 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://varosok.blog.hu/api/trackback/id/tr532158031

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása