2008 november végi rendhagyó repkedés naplója. A kedvezőtlen időjárás miatt az egyik út felét busszal kellett megtenni.
Szereplők:
BTS - Pozsony
HHN- Frankfurt Hahn
DUB - Dublin
STN – London Stansted
ZQW - Saarbrücken, a kakukktojás
és újra
HHN
BTS
és a szerző
A 18:18-kor érkező vonatot szakadó eső várta Pozsonyban. Irány a reptér. 19:04-kor már túl is vagyunk a biztonsági ellenőrzésen. Szerencsére 20 óra körül sűrű pelyhekben elkezdett esni a hó, így már nézelődni sem nagyon lehet. 21:08-kor kezdődött a beszállítás, 21:35-kor a steward közli, hogy sokan vannak a légtérben, ezért kb. 15-20 percet késünk az indulással 21:50-kor dörmögő hangon bemutatkozik a pilóta és elmondja,hogy meg kell tisztítani a hótól a repülőgépet, így még mindig várnunk kell 22:27-kor (majdnem egy órás késéssel) elindulunk a kifutópálya felé, 22:31-kor felszállunk. A Load Factor:60% körüli, 1 fiú és 3 lány a cabin crew. Látszik, hogy fáradtak, de azért mosolyognak. Mivel rendesen rázott az út, nem tolták ki a kínálatot, hanem egyesével vették fel a rendeléseket. Útközben a pilóta négyszer próbálta elterelni a figyelmünket a késésről. 23:38-kor landoltunk, sajnos csak integethettünk az amúgy késve induló londoni (STN) gépnek. Jó éjszakát HHN.
November 25. kedd
Kedden reggel Dublin az irány. Biztonsági, majd útlevél ellenőrzés és egy fél órás késés hozzáadása a napi programhoz. Fél házzal – az ilyenkor megszokott elöl-hátul lezárt széksorokkal - emelkedtünk fel a „frankfurti” betonról. A landolás a vártnál 17 perccel hamarabb történt, köszönet érte Cpt. Szilágyinak. Dublinban egy 6€-ért vásárolt napijeggyel a zsebben hiba nélkül lehet utazgatni.
November 26. szerda
London felé félúton a biztonsági kapu túloldalán lehet kicsit vásárolni, mozgójárdázni. A gépünk egy egyedi festésű madár volt, körülbelül az ülések 60%-án ültek utasok. A fedélzeten három - nem éppen naptár képes lány teljesített szolgálatot. Közel fél órás késés után 9:37-kor értünk földet Londonban. 10:07-kor túl voltunk az újabb biztonsági ellenőrzésen és a frankfurti géphez igyekeztünk. Levetették a cipőt, a fülbevalót és a szemüveget is, sőt két embert le is kapcsoltak a helyi erők. Már induláskor 27 perc késést sikerült begyűjteni, viszont 99%-os volt a töltöttség.
Itt jön be a kakukktojás.
Leszállás után, a terminálban sétálva kezdett tudatosulni, hogy "ez" a HHN "nem az" a HHN :). Persze 2 nap nem alvás után ezen nem is kell csodálkozni. Ez bizony Saarbrücken (ZQW). Van ilyen. Sikerült a szomszédommal átbeszélgetni egy "divertálást" vagyis azt, hogy a Frankfurtban uralkodó rossz időjárási körülmények miatt már menet közben átirányították gépünket egy kitérő repülőtérre. Az ilyenkor szokásos módon kisvártatva meg is érkeztek azok a buszok, melyek az eredeti úti célunkra szállítottak mindenkit. Két óra szerpentines buszozás következett, azért a repülés sokkal jobb :) Este hat előtt érkeztünk meg Hahn-ba, a táblán mindenhol "cancelled" felirat villogott. Szerencsére estére némileg normalizálódott a helyzet, így a gépünk – két másikkal egyetemben -csodával határos módon, késés nélkül vágott neki az utolsó szektornak, BTS felé. A gépen 90%-os volt az LF, a sztyuvik megint fáradtak, a kapitány Szilágyi :)
Negyed órával korábban érkeztünk, végre volt fanfár és taps is. Következett egy pozsonyi éjszaka a „Hotel Terminálban”, majd reggel vonatozás haza.