HTML

utazas-koncertek-zene és megint csak utazás

Ebben a blogban utiélményeket olvashatsz. Különböző városokról tudhatsz meg bővebb információt. Hová érdemes menni, milyen tömegközlekedést éri meg használni? Mi mennyibe kerül? Melyik múzeumba juthatsz be olcsón vagy a sort kikerülve? A világ 1000 csodáinak történetéről ,keletkezéseiről,hozzájuk fűződő mondákról olvashatsz írásokat.Esetleg egy-egy nagyon jó koncertről írok majd vagy a mindennapokról... Persze mindenkitől kérek egy kis türelmet, mert egyelőre egyedül szerkesztem a blogot- és elég sok időbe telik egy-egy poszt megírása.

Friss topikok

www.lokoszt.blog.hu

szomorú tapasztalat az Oyster-rel Londonban

2010.03.23. 21:22 doki.zsuzsa

Történt,hogy ebben a hónapban ki kellett mennem Londonba pár leányzóval és egy félresikerült  hotelfoglalásnak köszönhetően a 4-es zónában sikerült új szállást találnunk.

A Paddingtonról vonattal kellett még két megállót menni vonattal.

Megérkezésünk napján vettem egy Oyster kártyát 3Ł-ért és rárakattam 6,30Ł-ot- vagyis az aznapi 1-4 zónás Travel Cardnak megfelelő összeget,illetve mégegyszer 6,30Ł-ot, másnapra. Tudni kell az Oyster kártyáról azt,hogy bármennyi pénzt lehet rárakni és naponta csak annyi pénzt vesz le,amennyit utaztunk a zónákban,illetve maximum egy azonos zóna napi Travel cardjának összegét. Ez elég bonyolultan hangzik-de nem az.

Én a 4-es zónában laktam, ebben a zónasávban közlekedtem, tehát hiába volt a kártyán 12,60Ł- egy nap csak az 1-4-es zónán belüli összeget vette (volna) le- normális esetben. De ez nem így történt.

Kedden este-első nap- már besipolt a Paddingtonon a gép és nem akart kiengedni.

Assistancia-hoz rohanva mondták,hogy nem tudják mi van,mert minden rendben van

és még pénz is volt rajta a kártyán, 1,30Ł

mondtam a pasinak,hogy az nem lehet,mivel 6,30Ł-nak kellene rajta lennie- nem utaztam máshol csak 1-4 zónában- tehát 6,30Ł-nál nem vehet le a rendszer többet.vakarta a fejét- de nem tudott mit csinálni

mindenesetre rárakattam 5,70Ł-ot- mert a maradék és a rárakott pénz pont 6,30Ł volt

persze hogy másnap is ugyanigy jártam- újabb pénzösszegek rárakásával engedett ki a gép délután a Paddingtonon- ráadásul még tudtam hogy egyszer meg fogom járni az oda-vissza utat a szálló és London között,ezért kénytelen voltam újabb pénzt rárakni az Oyster kártyára

harmadnap a 23-as buszon nem fogadta el a kártyát- és szabályszerűen lezavartak a buszról.hiába tiltakoztam,hogy értsék már meg, még 3Ł van a kártyámon, erről papirom is van,mert az előbb kérdeztem meg az Oxfort Circus metroállomáson,de a sofőrt ez nem hatotta meg

megint ráraktam hát 5Ł-ot pluszba- és természetesen másnap megint piros volt a kapunál délelőtt a kártyám- ezért mentem ismételten az Assistanciához- értetlenül álltak a Bond Street-en lévő metro Assistanciánál,mert nem értették a dolgot.hiába kértem őket,nem adtak új kártyát

újabb 6,30Ł rárakása után szépen mozoghattam a városban- és én naiv azt gondoltam,hogy vasárnap hajnal 4:30 előtt használhatom még az oystert, mert hát eredetileg az aznapi TC érvényes másnap hajnal 4:30ig,de egy fenéket

szépen sipolt Southallnál hogy bizony ,újabb összeget kell ráraknom,pedig volt még rajta 2,80Ł-de megint csak raktam rá 5Ł-ot

a Paddingtonon meg hiába húztam a kártyát kifelé menet, nyitva volt az összes kijáró- és csak a piros lámpa világitott

gondolom a rendszer úgy vette ezt hogy nem érvényesitettem kifelé menet a kártyámat, és hiába húztam a 27es buszon az Oysteremet lefelé, megint pirosat mutatott- a sofőr meg közölte: vagy fizetek 2Ł-ot vagy le kell szállnom

 

igy az ottartozkodásom alatt 31,50Ł helyett (5 x 6,30Ł) 51,10Ł-ot szakitottak le rólam- ez majdnem 20Ł differencia

nagyon ügyes volt az aki kitalálta,hogy meg kell szűntetni a felnőtt papiralapú TC-t,mert ezzel a módszerrel, vagyis az Oysterrel le tudnak húzni egy csomó pénzt az emberről

és még egy figyelemfelhívás az oystert használóknak: ha utaztok a metron, kifelé menet mindenféleképpen húzzátok le a kártyátokat,ez akkor érdekes,ha nincs kifelé kapu,mert aki egyszer elfelejti,az onnantól kezdve teljes árat fizet minden egyes lehúzásnál- és nagyon gyorsan leszedi a pnzt a rendszer- és akkor már nincs az,hogy a közlekedési zónán belül vesz le pénzt

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://varosok.blog.hu/api/trackback/id/tr81863586

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása