HTML

utazas-koncertek-zene és megint csak utazás

Ebben a blogban utiélményeket olvashatsz. Különböző városokról tudhatsz meg bővebb információt. Hová érdemes menni, milyen tömegközlekedést éri meg használni? Mi mennyibe kerül? Melyik múzeumba juthatsz be olcsón vagy a sort kikerülve? A világ 1000 csodáinak történetéről ,keletkezéseiről,hozzájuk fűződő mondákról olvashatsz írásokat.Esetleg egy-egy nagyon jó koncertről írok majd vagy a mindennapokról... Persze mindenkitől kérek egy kis türelmet, mert egyelőre egyedül szerkesztem a blogot- és elég sok időbe telik egy-egy poszt megírása.

Friss topikok

www.lokoszt.blog.hu

MÁV és Wizzair combó- egy olaszországi utazás margójára

2010.01.15. 20:43 doki.zsuzsa

Még valamikor 2009 szeptember környékén foglaltam egy csütörtöki napra Treviso-Budapest repülőjegyet (wizzair),de az odafelé út jóideig kérdéses volt. Nekem többnyire a hétköznapjaim szabadok,BUD-TSF járat pedig csak kedden és szombaton van. Gondoltam:jó lenne minél többet kint lenni Olaszországban a barátaimnál-de hogy oldjam meg a kiutazást? Kedd-csütörtök elég kevés,ezért más opció után kellett nézzek.

A hétfői wizzair Budapest-Bergamo (Milano) járat jöhetett számitásba, ami hétfőn hajnalban indult (06:00) kor T1-ről. Ehhez a járathoz egyszerűen nincs Borsodból tömegközlekedés,mindenféleképpen vasárnap kellett volna elindulnom és a reptéren kellett volna az éjszaka egy részét tölteni. Az út idejét és költségét kissé megnövelte volna még a BGY -Bergamo közti buszút és költsége,meg a Bergamo-Treviso közötti távolság és a vonatjegy ára.Amire kigondoltam,hogy jó lesz ez,nem baj, a vonat megáll Bresciában és ott várakozni kell az átszállásnál 2 órát,eközben megnézem a város központját,úgysem voltam még ott- a BUD-BGY repülőjegy ára az egekbe szökött.

Jöhetett az újabb fejtörés, no akkor mivel is menjek? A MALÉV Budapest-Velence járatára gondolni sem mertem,de megnéztem, 20 ezer ft volt. Annyit azért még sem szeretnék költeni,főleg úgy nem,hogy a visszaúti repülőjegy ára 1490 ft volt. És akkor megnéztem az www.elvira.hu -n (MÁV honlapja) mikor megy le vonat Velencébe. A menetrend-változásnak köszönhetően vasárnap 17:00kor megy a VeneziaEN, ami reggel 07:16-ra Velencében van ,a  Santa Lucián. Hoppsz ez lesz a jó megoldás! Igaz, 14 órás a menetidő,de mivel éppen a kedvezményes jegy váltásának határideje előtt voltam még (Smart Price jegyet az utazás előtti 7.napig lehet venni),gyorsan levillamosoztam a Miskolc Tiszai pu.-on lévő Nemzetközi Pénztárban és a pénztáros hölgynek előadtam a kérésemet.

A hölgy úgy nézet rám,mintha a Holdról léptem volna le. Elmondtam mégegyszer hogy december x napjára szeretnék Budapest-Venezia útvonalra egy Smart Price jegyet. A hölgy kérdése: "Biztos hogy megy ilyen vonat? Honnan vettem az infót? Nem tudnám-e megmondani esetleg a vonat számát?" Elmosolyogtam és az általa kért információkat átadtam neki,s ő bezárta a pénztárat és elballagott hátra. Kisvártatva,a jeggyemmel a kezében mosolyogva jött,és megdícsért,hogy milyen nagy segitségére voltam, és nem gondolta volna,hogy valaki még a vonatszámot is tudja. Nos, kezemben a 29€-s jeggyel-hazaballagtam és már csak várnom kellett az utazás napját. Ami nagyon nehezen akart eljönni.

Egy szép vasárnapi napon felszálltam a Budapest Keleti Pályaudvarra közlekedő vonatra és 2 órát vonatocskáztam. Mivel volt még egy jó órám a Venezia EN indulásáig,nézelődtem kicsit a Keletiben.Vettem újságot,ételt-italt és árgus szemekkel figyeltem a táblát,mikor akarják már kiírni,hogy a 6. vágányról fog a Venezia indulni? És megtörtént a csoda!

16:35- ekkor pörgtek a táblán a számsorok százai és végre megláthattam a 6-os számot. 3 másodosztályú kocsi,egy étkező, két magyar hálókocsi és a vonat végén egy román hálókocsi-ennyiből állt a szerelvény. Felbaktattam a helyemre,egy sárga cetlivel jelezték,hogy erre a helyre van egy helyfoglalás,senki ne üljön oda.

17:01kor fütty és elindul a szerelvény.Majd kb 50 méter megtétele után megállt.Mi a fene lehet? gondoltam,már meg is érkeztünk? :-) Sajnos nem,meg kellett várnunk,mig egy vonat betápászkodik a Keletibe. 10 perces várakozás után,végre újra elindult a vonat a 14 órás útnak, ami rettenetesen hosszúnak tűnt, ráadásul  csigalassúsággal ment a szerelvény egészen Gyékényesig. Azt hittem gyorsvonatra vettem jegyet,meg is kérdeztem a jegyvizsgálót,hogy ez biztosan gyorsvonat-e. Mosolygott,hogy az,de nem tehet róla, hó van,hideg- nem mehetünk gyorsabban. Most már értem,hogy miért 14 óra kell a nem egészen 800 km-es út megtételére.

21:17 érkezés Gyékényesre- magyar határőrök megnézték a személyi igazolványt,majd a horvát egyenruhás is megkérdezte magyarul,hogy hová utazom és milyen céllal, aztán megjelent egy világoskék ruhás hölgy (feltehetően VÁMos) és kinyittatta mindenkivel a bőröndjét- a nálam lévő 3 üveg Tokaji aszú még súrolja a határt- mondta nekem a hölgy s tovább kutatott cigaretta után- hiába mondtam,hogy nálam nincs, az tuti- miután keresztül-kasul felforditotta a böröndjeimet,továbbállt. Nagyon gondolkodtam azon,hogy bepofátlankodom egy hálókocsiba kerül amibe kerül,miután 3 szlovén csitri áttelepült a mi kocsinkba és nem bírták befogni a lepénylesőiket. Szinte zengett a kocsi a hangos beszédtől és az idétlen vigyorgásaiktól. Szerintem arckifejezésemről leolvashatták,hogy számomra kellemetlen a "társaságuk",mert jól elhordtak mindennek azt gondolván nem értem mit beszélnek.

 23:18 - érkezés Zágrábba, ha jól láttam mozdonyt cseréltek- a várakozás idejére kimerészkedtem a kocsiból friss levegőt szívni,s véletlenül átmentem az utánunk következő kocsin, ahol meglepődve tapasztaltam,hogy fülkés a kocsi és mindegyikben alszik egy-egy ember. Ja, hogy ilyet is lehet? Gyorsan kerestem egy üreset,és visszavágtattam a csomagjaimért. A csitrik jót vigyorogtak hogy elhagyja a szigorú "néni" a kocsit,tetszésüknek hangot is adtak (ha valamelyik elkezdett volna tapsolni,esküszöm pofán verem-de szerintem látták a dühöt a szememben-így egyik sem tett efféle cselekedetre mé utalást sem). Azt az arckifejezést sosem fogom elfelejteni amikor szlovénul elköszöntem tőlük hozzátéve azt hogy "hülye csitrik". Igen csak megijedtek! Most rajtam volt a vigyorgás sora. Mire odaértem az előbb még üres fülkéhez,egy srác terpeszkedett benne,villanyt felotva olvasott valami újságot. Na gondoltam, ebből sem lesz alvás,de legalább kényelmesebbek az ülések.

23:35 - indulás tovább- alig hogy elindultunk,máris jött két határőr- egy hölgy és egy úr- megnézték a személyimet,benéztek az ülések alá. A fülketársamnak valami nem stimmelhetett az útlevelével, igen viseletesnek tűnt,a határőrök el kezdték faggatni hogy hová és milyen céllal utazik, de a srác megfelelően válaszolt az összes kérdésre,igy aztán a határőrök mentek tovább.

00:09 - érkezés Dobovára ,ahol a vámosok és a határőrök ellepték a szerelvényt

kettő-kettő lezárta a kijáratokat,fülkénként 2 ellenőrizte az igazolványokat,majd egy fülesen keresztül valakinek leadta a nevet és az igazolványszámot a határőr,aztán megjött a válasz "odaátról" ,akkor kaphattuk vissza az igazolványunkat,majd 2 vámos megkérdezte van-e valami elvámolnivaló, azok is benéztek az ülések alá.Nem nagyon örültem,hogy az adataimat valakinek csak úgy odaadták fülesen keresztül,de hát mit tehettem? ott voltam a horvát-szlovén határon,ahol éppen ha nagyon akarták volna,el sem fogadják a személyi igazolványomat.Nem schengenből Eu területre lép egy uniós állampolgár. Igy hagytam a fenébe és befogtam a számat.Kis idő múlva még több vámos és határőr jött, sáskaként lepték el a következő kocsit. Nem vagyok beszari,de elég félelmetes volt így az éjszaka közepén.Mindenesetre érdekes jelenet volt- ráadásul 21 perc késéssel indultunk tovább és Ljubljanáig erre a félórára még rátettek 9 percet. Sajnos a tájból alig lehetett látni valamit,mivel az éj leple alatt suhantunk Olaszország felé.Dobován jött a jegyvizsgáló,aki elmondta,rossz helyen ülünk,mert ez "személyzetis fülke"- és keressünk más helyet magunknak. Az első fülke üres,mondta..de csak Ljubljanáig,ott ugyanis helyfoglalás történt. Beültem hát az üres fülkébe és vártam az alkalmon,hogy hátha felszabadul egy fülke és letelepedhetek végre. Megérkezvén Ljubljanába, kiürült a vonat. Gyorsan felszedelőzködtem,kerestem egy olyan kocsit,ahol csak két helyfoglalás volt és leültem az ablak mellé.Láttam leszállni a "csitriket", az egyikük volt olyan udvariasan szemtelen hogy integetett nekem. Ljubljanában hirtelen megtelt a vonat, s így a fülke is.Öten nyomorogtunk 6 helyen.Kényelmetlen volt,nem lehetett kinyújtózni.Hol az egyikünk állt fel,hol a másikunk. Ez azért volt kellemetlen,mert mire végre valaki elszundithatott,már ébredhetett is fel arra,hogy fülketársa ki akar menni vagy éppen csak megfordult.Kb. fél órája utaztunk már úgy mint a heringek,mikor egy pár átment a másik kocsiba,így hárman maradtunk a 6 helyen. Ami még mindig nem volt a kényelem netovábbja,de legalább az idáig elgémberedett lábunkat ki tudtuk valamelyest egyenesiteni.

04:15 érkezés Villa Opicinába,kerek 51 percet várakoztunk ott. Mindannyian néztünk ki a fejünkből..és próbáltunk infót szerezni,hogy miért állunk ilyen sokat. Kezdtem aggódni,hogy ha ennyit késünk, akkor nem fogom elérni a Treviso felé menő csatlakozást a Santa Luciáról,és állhatok a hidegben ,Velence Központi Pályaudvarán két órát. De az olasz jegykezelő megnyugtatott,hogy minden Ok, egy órával hamarabb érkeztünk,ezért muszáj állnunk és várnunk a menetidő tartása végett.

05:16 indulás Veneziába- innentől kezdve suhantunk mint állat,még vagy 3 megállóban megálltunk,aztán megláttam messziről Velence kikötőjét. Ocsmány egy idő volt, tiszta hó és viz minden. A tenger megáradva és csak úgy hömpölygött a viz a néha erősen tajtékzó szél hatására.

07:30 érkezés Venezia ,Santa Lucia állomásra (14 perc késés).

 

 és akkor a visszafelé út:

2009.december - Treviso Airport

rengetegen a csekkin pultoknál, nagy sor,mivel 1 volt nyitva

16:02kor rájöttek,hogy ez kevés- így megnyitottak még egyet

a sor gyorsan haladt. a gyanús csomagokat itt is berakatták a "keretbe"- én magamtól mutattam meg a hölgynek,hogy a 8,9 kg-os böröndöm befér a wizz keretbe,nem úgymint a ryanair-esbe

a biztonsági ellenőrzés előtt (a csekkin után) a pultnál lévő lányok minden ryanair-es utas csomagját (kivétel nélkül)  beletetették a keretbe és lemérték,, akinek meghaladta a mérete vagy súlya a megengedettét- fizettek- így járt egy koreai házaspár,akik nem hitték el,hogy az ő csomagjaik méretesebbek a megengedettnél,,és súlyosabbak is voltak,,könyörtelenül kirángatták őket a sorból és fizetésre szólitották fel őket

a biztonsági kapunál igy felgyülemlett sor és nagyon lassan haladt az ellenőrzés. Rengeteg kisbabával és babakocsival utazó család volt,mire átvizsgáltak minden babát és kocsit... háááát nem volt kis idő

életemben most láttam először olyat,hogy egy biztonságis megfog egy kisbabát,mig az anyuka öltözködik- de nem csak én mosolyogtam ezen-általános mosolyt keltett az arcokon a srác ezzel a cselekedetével

a biztonságinál egy szál gatyára kellett öltözni,vagyis pulcsi, cipő mind lekerült

 A BUD-ra induló wizzair gép eredeti  kapuzárás :16:50, indulás: 17:20- ezzel szemben:

a BVA utasok bénázása miatt (akik a 6-os kapuról indultak) a boarding 17:13kor kezdődött el. nem is értem hogy miért kellett annyit tökölni... amig nem volt meg az utaslétszám,addig kiabálgattak a boardingos hölgyek, hogy BVA-Párizs passangers..

a végén már név szerint szólitgatták őket

rengetegen voltunk a "sarokban",mivel a két járat közel egyidőben indul és egymás melletti kapuktól- úgyhogy eléggé nagy volt a kavarodás

ráadásul a wizzair aznapi Katowicei 13:20-as gépe késett 6 órát,és azon gép utasai is ott tököltek a tranzitban

a nagysokára megkezdődött a boarding, pár kisgyerekes utas előre ment,mivel őket megillette a Priority Boarding-de utánuk én voltam a második,aki átlépett a boardingos kapun 17:29kor másodikként léptem fel a gépre, a szokásos 29-es széken foglaltam helyet

cpt: Molnár László, másod cpt. Wéber Győző  cc.: Barbara, Kati,Gergő és a szőke lány,aki mindig háttal állt és nem tudtam meglesni a nevét   LF:80-85%

még a földön a cpt köszöntötte az utasokat és elnézést kért a késésért,mivel már BUD-ról késve indultak a rossz időjárás miatt, és itt is (TSF-en)hozzátettek még egy kis csúszást

utazómagasságon megint szólt a kapitány, elmondta a repülés paramétereit,a pesti  időjárást és megköszönte,hogy a wizzairt választottuk

18:47kor landoltunk, a buszok lassan teltek meg a sok kisgyerek miatt,

19:08kor hagytam el T1 épületét

 

ismételten el kell mondanom,hogy érték/ár arányban tökéletes volt az  utazás ,wizz hozta az általam ismert formáját- amikor én utaztam velük, még sosem késett 20 percnél többet,rendes kiszolgálás, tökéletes utastájékoztatás

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: máv beszámoló olaszország wizzair cortina treviso

A bejegyzés trackback címe:

https://varosok.blog.hu/api/trackback/id/tr101671326

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása